*for English: see the second section of this page
Earlybird Deadline : 15 Aprile 2023 - 29 Febbraio 2024
CORTI DI FINZIONE ITALIANI, CORTI DI FINZIONE INTERNAZIONALI: 15 Euro
CORTI UNDER 35, CINEMA D'AUTRICE: 5 Euro
Regular Deadline : 1 Marzo - 15 Maggio 2024
CORTI DI FINZIONE ITALIANI, CORTI DI FINZIONE INTERNAZIONALI: 20 Euro
CORTI UNDER 35, CINEMA D'AUTRICE: 10 Euro
*L'organizzazione si riserva di posticipare la chiusura della call e la data della serata di
premiazione e proiezione live dei cortometraggi vincitori, nel caso in cui il numero di iscrizioni ricevute
non siano sufficienti per una corretta ed equa valutazione artistica. In tal caso ne verrà data opportuna e
tempestiva comunicazione su FilmFreeWay e su tutti i canali di comunicazione del TAFF.
La Prima edizione del concorso propone 4 sezioni competitive. L* stess* regista/ film maker può candidare lo stesso cortometraggio o cortometraggi diversi a più sezioni competitive.
Tutti i cortometraggi in concorso dovranno avere una durata massima di 20 MINUTI, titoli di coda/testa compresi.
Le sezioni competitive sono:
Aperta ai cortometraggi italiani di finzione. Si intendono come italiani i cortometraggi realizzati da registǝ natǝ in Italia o residenti in Italia e/o prodotti o coprodotti in Italia.
Aperta ai cortometraggi di finzione provenienti da tutto il mondo. Obbligatori i sottotitoli in Inglese o Italiano.
Aperta ai cortometraggi di finzione provenienti da solǝ registə under 35 (al momento dell’iscrizione)
domiciliatǝ nella regione Lazio. Saranno favoriti i cortometraggi sviluppati
sul tema del sogno - sogno in tutte le sue declinazioni, esplorabile liberamente in molteplici direzioni. A titolo
esemplificativo ma non esaustivo: sogno come fantasia, speranza, desiderio, aspettativa sul futuro, ma anche
come luogo dell’anima, immaginario, “altrove”, viaggio della psiche. Questo criterio non è vincolante e non
ha carattere di obbligatorietà. I cortometraggi iscritti solo a questa sezione non competeranno per il premio MIGLIOR FILM.
1) Le iscrizioni sono aperte a cortometraggi di finzione di qualsiasi genere. Sono esclusi documentari e film di animazione. I cortometraggi presentati dovranno avere una lunghezza massima di 20 minuti, titoli di coda/testa compresi.
2) L’iscrizione dei cortometraggi avviene esclusivamente attraverso la piattaforma FilmFreeway: https://filmfreeway.com/TAFF23 , dov’è possibile sia l’upload manuale di file video, che il semplice inserimento di link già esistenti del corto, anche se privati (Vimeo / Youtube / ecc). Attraverso la piattaforma verranno inoltre richieste tutte le informazioni del corto e del regista, necessarie per completare l’iscrizione. Durante l’inserimento dei dati viene richiesto il pagamento della quota di iscrizione.
3) La quota di iscrizione alle sezioni Cortometraggi di finzione italiani e Cortometraggi di finzione internazionali è di 15 euro entro il 29 Febbraio 2024 (h: 23.59). Sarà possibile inviare il proprio lavoro fino al 15 maggio 2024: per i cortometraggi inviati dall'1 Marzo al 15 Maggio 2024 la quota d’iscrizione è di 20 euro.
N.B.: Se ti iscrivi a una di queste due sezioni, competi per tutti i premi del Torre Alfina Film festival, inclusi "Miglior Corto Under 35" e "Cinema D'Autrice"
Per iscrivere il proprio lavoro unicamente alle sezioni Corti Under 35 o Cinema d'Autrice, le quote di iscrizione saranno di 5 euro entro il 29 Febbraio 2024 e di 10 euro dall'1 Marzo al 15 Maggio 2024.
Le quote di iscrizione non sono rimborsabili.
Riconosciamo che moltissimi/e filmmaker lavorano con budget limitati, tuttavia non possiamo accettare
iscrizioni che non siano state completate con il pagamento richiesto a causa delle spese che dobbiamo
sostenere.
4) Per la sezione CORTOMETRAGGI DI FINZIONE INTERNAZIONALI, i cortometraggi in una lingua diversa dall'italiano devono essere sottitolati in Inglese o in Italiano. I sottotitoli devono essere montati con il film e NON possono essere inviati separatamente.
Durante la serata di premiazione e proiezione, i cortometraggi selezionati in una lingua diversa dall'Italiano dovranno essere proiettati con sottitoli in Italiano: ai registi dei cortometraggi selezionati per la proiezione sarà chiesto di inviare il file con i sottotitoli in Italiano all'indirizzo email torrealfinafilmfestival@gmail.com. La direzione ha il diritto di non proiettare il cortometraggio in caso di mancato ricevimento dei sottotitoli italiani.
5) Proiezione (15 Giugno 2024): Ai registi dei cortometraggi selezionati per la proiezione, sarà richiesta una copia in
formato File .mov (H264 o AppleProRes/Audio Stereo). I film selezionati, la cui disponibilità sia già stata confermata dagli aventi
diritto, non possono essere successivamente ritirati dal Festival per alcuna ragione. Inoltre, la partecipazione
al concorso può essere rifiutata ai materiali video tecnicamente non in grado di garantire una buona
proiezione pubblica.
6) Tutti i cortometraggi verranno visionati dalla Direzione del Festival, che pre-selezionerà i cortometraggi per la competizione ufficiale. Inoltre potrà selezionare le opere iscritte per eventuali rassegne,
eventi speciali e proiezioni “fuori concorso”, parallele alla competizione ufficiale. I cortometraggi finalisti scelti dalla Giuria verranno proiettati durante la serata di proiezione nel mese di Giugno 2024 (la cui data precisa verrà al più presto comunicata), durante la quale saranno anche annunciati i vincitori. Il giudizio della giuria è insindacabile.
7) Premio del pubblico: i cortometraggi finalisti saranno caricati e pubblicati su piattaforma Youtube 10 giorni prima della serata di proiezione (previo consenso dei registi che saranno liberi di dare o negare il proprio consenso). Il premio del pubblico sarà basato sul numero di Likes ricevuti da ciascun cortometraggio.
La Direzione del Festival nominerà una Giuria composta da almeno 5 persone di competenza ed esperienza in campo cinematografico, nelle diversi arti, incaricata di assegnare i premi. I nomi dei membri della giuria sono visibili nella sezione del sito TAFF Giuria/TAFF Jury
Le sezioni Cortometraggi di finzione italiani, Cortometraggi di finzione internazionali concorreranno ai seguenti premi:
1) Miglior Film
La società di produzione cinematografica Miami No Face metterà a disposizione del/della regista vincitore/vincitrice, o della coppia regista - sceneggiatore/sceneggiatrice, apparecchiatura tecnica e risorse umane per la produzione e realizzazione di un nuovo progetto, per un valore massimo di 25.000 euro lordi*
(Vedere sotto, alla fine di questa sezione, le condizioni per l'assegnazione di questo premio)
Consapevoli che potranno pervenirci cortometraggi realizzati con budget differenti, nella selezione verrà
posta particolare attenzione al lavoro di regia e sceneggiatura, in un’ottica di valorizzazione del
pensiero e della qualità artistica.
I seguenti premi saranno opere artistiche simboliche realizzate dagli allievi del liceo Argan di Roma
2) Miglior Sceneggiatura Originale - TAFF TOWER
3) Miglior attrice protagonista – TAFF TOWER
4) Miglior attore protagonista – TAFF TOWER
5) Miglior Fotografia - TAFF TOWER
6) Miglior Montaggio - TAFF TOWER
7) Miglior Corto Under 35 - TAFF TOWER
8) Premio Cinema d'Autrice - Quadro
9) Premio del Pubblico - TAFF TOWER
I cortometraggi iscritti solo alla sezione CORTOMETRAGGI UNDER 35 - LE REVE concorreranno solo per il premio "Miglior Film Under 35"
I cortometraggi iscritti solo alla sezione CINEMA D'AUTRICE concorreranno solo per il premio "Cinema d'Autrice"
* Condizioni per l'assegnazione del premio Miglior Film: Il nuovo progetto dovrà essere realizzato entro due anni dall'assegnazione del premio. Il progetto dovrà essere precedentemente approvato dalla casa di produzione Miami No Face Production. Il soggetto per il nuovo progetto potrà essere proposto dal/dalla regista, dal/dalla regista in collaborazione con uno/una sceneggiatore/sceneggiatrice, o dalla società di produzione Miami No Face Production in dialogo con il/la regista.
8) Nell’ambito dell’adesione all’iniziativa 5050×2020 (protocollo sull’uguaglianza di genere), il TAFF intende promuovere la parità di genere e la diversità culturale in tutte le forme possibili.
9) Sono ammessi alla selezione anche cortometraggi già presentati o premiati in altri Festival. Non è richiesta alcuna anteprima.
10) Le opere presentate non devono contenere messaggi pubblicitari.
11) La Direzione del Festival, in conformità con le regole stabilite in materia di copyright, considera le opere ricevute esenti da qualsiasi diritto di proprietà artistica o dai diritti che potrebbero appartenere a terzi. Proprio in quanto partecipanti al concorso, gli autori si impegnano a garantire gli organizzatori contro qualsiasi azione che potrebbe essere esercitata contro di loro dagli aventi diritto. Gli organizzatori del concorso non potranno in alcun modo essere ritenuti responsabili in caso di contestazioni. Gli autori delle opere sono responsabili dei contenuti delle rispettive opere inviate e della diffusione per mezzo di esse di musica non originale protetta da diritti d’autore e di musica e/o immagini originali.
12) Al TAFF vengono concessi i diritti di utilizzare un estratto (trailer / teaser / poster / immagini fisse) di ogni film presentato per scopi promozionali. Il Torre Alfina Film Festival può inoltre tenere l'anteprima dei film e il relativo materiale riguardante il film stesso (locandina, trailer, ecc.) nei propri archivi.
13) Il Torre Alfina Film Festival è sollevato da ogni responsabilità, da e contro qualsiasi pretesa, perdita,
danno e spesa (inclusi ma non limitate alle parcelle degli avvocati e ai costi del tribunale) che dovessero
essere sostenute per qualsiasi ragione in seguito a reclami riguardanti copyright, marchi, riconoscimenti,
pubblicità, proiezione e perdita o danneggiamento dei video in proiezione inseriti. Inviando il tuo film,
dichiari di aver letto, compreso e accettato le norme e i regolamenti.
14) Il Torre Alfina Film Festival non accetta: Video amatoriali, Contenuti estremisti o propagandistici di organizzazioni religiose o
politiche, Pornografia, Film con audio scadente e/o risoluzione video inferiore a 1080p HD, Estratti / scene
di film (è necessario inviare l'intero film).
15) Torre Alfina Film Festival si riserva il diritto di posticipare la deadline per l'iscrizione dei cortometraggi e la data della serata di proiezione e premiazione se il numero di cortometraggi ricevuti non fosse sufficiente per un'accurata e giusta valutazione artistica. In questo caso l'organizzazione ne darà tempestiva comunicazione su Film free way, sul sito miaminofaceproduction.com e su tutti i canali social del Torre Alfina Film Festival.
L’iscrizione e la partecipazione al "TAFF – Torre Alfina Film Festival - 1a Edizione" implicano l’accettazione incondizionata del presente regolamento in tutti i suoi punti. Il bando sarà costantemente aggiornato e disponibile sul sito MiamiNoface.com. Per ogni eventuale controversia è competente il Foro di Roma, e fa fede la versione italiana del presente regolamento.
Tutti i premi in palio per le sezioni competitive del concorso, i nominativi dei componenti della Giuria e la lista dei cortometraggi selezionati saranno resi pubblici e aggiornati sul sito internet miaminofaceproduction.com
Associazione Giovanile William
Direzione Artistica Torre Alfina Film Festival: Chiara Boron, Chiara Shakti Cincis
Earlybird Deadline: 15th April 2023 - 29th February 2024
ITALIAN NARRATIVE SHORT FILMS, INTERNATIONAL NARRATIVE SHORT FILMS: 15 Euros
UNDER 25 SHORT FILMS, CINEMA D'AUTRICE/WOMEN IN FILMS: 5 Euros
Late Deadline : 1st March - 15th May 2024
ITALIAN NARRATIVE SHORT FILMS, INTERNATIONAL NARRATIVE SHORT FILMS: 20 Euros
UNDER 25 SHORT FILMS, CINEMA D'AUTRICE/WOMEN IN FILMS: 10 Euros
Awards Night: 14th June 2024, Castle of Torre Alfina (VT)
Live Screening: 15th June 2024, Cinema Olympia (Acquapendente, VT)
*Torre Alfina Film Festival can postpone the deadline for submission and the date of the live
screening night event, if the number of the movies received are not enough for an accurate and fair artistic
evaluation. In this case the organization will give instant communication on Film Free Way, on the
website Miaminofaceproduction.com and on the social medias of Torre Alfina Film Festival.
Torre Alfina Film Festival - TAFF 1st edition has 4 competitive sections. The same director/film maker can submit the same movie or different movies to more than one competitive section.
All the short movies submitted need to be no longer than 20 MINUTES.
The competitive sections are:
ITALIAN NARRATIVE SHORT FILMS
This section is open to italian fiction short movies. In order to compete in this category the director/film maker has to be born in Italy or resident in Italy and/or the film has to be produced or co-produced in Italy.
INTERNATIONAL NARRATIVE SHORT FILMS
This section is open to directors and film makers from all over the world. It is necessary to submit, together with the movies, the subtitles in Italian or English. The subtitles have to be edited with the movie and cannot be sent separately.
UNDER 35 SHORT FILMS - LE REVE
Only Italian fiction short movies made by directors under 35 domiciled in Lazio region. Short movies developed on the topic of the dream will be encouraged – Dream in all its readings, freely explorable in every direction. As an example but not limited to: dream as fantasy, hope, wish, future’s expectation, even as a soul’s place, visionary, “elsewhere”, a psyche’s journey. This principle is not binding and is not mandatory. The short films submitted only to this section will not compete for the 1st Price (Best Film).
CINEMA D'AUTRICE: WOMEN IN FILMS
This section is open to short movies made by women directors from all over the world. The short films submitted only to this section will not compete for the 1st Price (Best Film).
1) This call is open to fiction short movies. Documentaries and Animated Movies are excluded. The short movies uploaded must be maximum 20 minutes long (in total).
2) The application has to be made through FilmFreeway: https://filmfreeway.com/TAFF23 , where it is possible to upload the movie in both ways: manually (uploading the file) and uploading the link (Vimeo, Youtube ecc..) of the movie. FilmFreeway will require all film makers to give information about the movie and the director, necessary to the application process. During the application process film makers will be required to pay the application fee.
3) The application fee to compete for the 1st Price_Best Film (sections ITALIAN NARRATIVE SHORT FILMS and INTERNATIONAL NARRATIVE SHORT FILMS) is 15 euros before the 29th February 2024 (h: 11.59 P.M.) and 20 euros from the 1st March 2024 until the 15th May 2024.
! If you compete in these two section, you compete for ALL THE PRICES, included "Best Film Under 35" and "Cinema D'Autrice: Women in Cinema" !
To compete ONLY for the sections UNDER 35 SHORT FILMS an CINEMA D'AUTRICE: WOMEN IN FILMS, the application fee is 5 euros until the 29th February 2024 (11.59 P:M:) and 10 euros from the 1st March 2024 until the 15th May 2024.
The submission fees is not refundable.
We are aware that many film makers work with limitate budgets, however we cannot accept incomplete subscription due to the cost that we have to sustain.
4) For the section INTERNATIONAL NARRATIVE SHORT FILMS: the movies in a language different than Italian have to be subtitled in English or Italian. The subtitles have to be edited with the movie and CANNOT be sent separately.
For the live screening night, the selected movies in a language different than Italian must be screened with italian subtitles: film makers whose films had been submitted with subtitles in English, will be asked to provide Italian subtitles by sending them to the email address torrealfinafilmfestival@gmail.com. The direction has the right not to screen the movie in case of not receiving the subtitles files.
5) SCREENING NIGHT: For the finalist short films chosen to be screened, another copy of the movie will be requested in the following format: File .mov (H264 or AppleProRes / Audio Stereo). Short films that will not have a satisfying level of audio/video quality will not be allowed to be screened. It is not possible to withdraw a selected movie from the contest.
6) All the submitted movies will be viewed by the Festival Direction that will pre-select the short films for the official competition. The direction of the Festival can also select the submitted short films for eventual reviews, special events and “out of competition” projections, parallel to the official competition.
The finalist short films selected by the jury will be screened on the screening night in June 2024 (the exact date will be communicated soon). During the public live screening night, will be also announced the WINNER SHORT FILMS. The verdict of the Jury is unquestionable.
7) Audience Award: The finalist short films will be uploaded on Youtube 10 days before the screening night event (under previous consent of the directors who are free to accept or deny the upload). The audience award will be based on the number of Likes that each short film will receive.
The direction of TAFF will nominate a jury of at least 5 members. All members will be workers in
Cinema industry and will be recognised experts of Cinema, in its different fields. The members of the jury are published in the section TAFF Giuria/TAFF Jury of the present website ( www.miaminofaceproducion.com). The verdict of the jury is not questionable.
The sections Italian Narrative Short Films and International Narrative Short Films will compete for the following awards:
1) Best Film (Best Director)
MIAMI NO FACE Production Company will offer the following award to the best director, or to the couple director-screen writer.
Production of a new project: technical equipment, human and economical sources for a maximum value of
25.000 euros (gross).*
(See below, at the end of this section, the conditions for the price)
We are aware that we will be receiving movies made with different budgets: for this reason, the jury will pay particular attention to the work of direction and screenplay, focusing on the artistic quality of the ideas and of the making of.
The following prices will be artistic creations made by the students of the artistic high school "Argan" (Rome)
2) Best Original Screenplay - TAFF TOWER
3) Best actress - TAFF TOWER
4) Best actor - TAFF TOWER
5) Best Direction of Photography - TAFF TOWER
6) Best Editing - TAFF TOWER
7) Best Movie Under 35 - TAFF TOWER
8) Cinema d'Autrice: Women in Films - Painting
9) Audience Award - TAFF TOWER
Movies submitted only to the section UNDER 35 NARRATIVE SHORT FILMS will compete only for the price "Best Film Under 35".
Movies submitted only to the section CINEMA D'AUTRICE: WOMEN IN FILMS will compete only for the price "Cinema d'Autrice: Women in Films"
* Conditions for the 1st Price (Best Film): The new project has to be filmed within two years. The project has to be previously approved by Miami No Face Production. The plot (storyline) can come either from the director, from the couple director-screenwriter, or from the company Miami No Face Production (developed in dialogue with the director).
8) As part of the adoption of the 5050×2020 Initiative (the “Gender Equality Protocol”), TAFF intends to gender equality and cultural diversity in all possible forms.
9) Movies already presented to other festivals are admitted and accepted for the application. TAFF does not require any exclusive right.
10) TAFF does not accept movies containing advertising messages or commercials.
11) Copyright: The Direction of the Festival, according to the rules established as far as copyrights are concerned, assumes that the works received are free of any right property or any right belonging to a third party. As partakers of the contests, the authors guarantee the organization of the Festival from any legal action which might be undertaken against it by legal claimants. The artistic directors and the staff of the organization are not to be considered responsible in case of dispute. The authors are liable for the contents of their work and of the diffusion by their means of non-original copyrighted music and/or images.
12) Torre Alfina Film Festival is hereby granted the right to use images or parts submitted and accepted movies for exhibition at the Festival for promotional purposes including Miami No Face Production's website and all other media outlets related to Torre Alfina Film Festival publicity. Torre Alfina Film festival is authorised to keep materials about the movies (teaser, trailer ecc..) in its archives.
13) The person submitting to the festival shall indemnify and hold harmless Torre Alfina Film Festival from and against any and all claims, liabilities, losses, damages, and expenses (including but not limited to legal fees, and costs of the court) which may be incurred by reason of any claim involving copyright, trademark, credits, publicity, screening, and loss of or damage to the screening films/ videos entered.
14) Torre Alfina Film Festival does not accept: amateur videos; movies with extreme contents or containing any kind of propaganda (religious, politic, ecc..); pornography, movies with a low quality audio and/or video resolution lower than 1080 HD; parts/scenes of the movie (it is mandatory to upload the entire movie).
15) Torre Alfina Film Festival has the right to postpone the deadline for submission and the date of the live screening night event, if the number of the movies received are not enough for an accurate and fair artistic evaluation. In this case the staff of the organization will give instant communication on Film Free Way, on the website Miaminofaceproduction.com and on the social medias of Torre Alfina Film Festival.
The subscription and the participation to “Torre Alfina Film Festival - TAFF , 1sth Edition” implies the unconditional acceptance of the present regulation in all its parts. The announcement of the competition will be constantly updated and available on Miaminoface.com. For any possible controversy is qualified the judiciary of Roma (Foro di Roma), attesting the Italian version of this regulation.
All the awards for the categories of the contest, the names of the Jury members and the selected short films
will be published on www.miaminofaceproducion.com
Associazione Giovanile William
TAFF Artistic Direction: Chiara Boron, Chiara Shakti Cincis
©